BESKID SĄDECKI - Szlak Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra

Szlaki Beskidu Sądeckiego

Szlak Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra

Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra - szlak ten jest oznaczony kolorem niebieskim. Rozpoczyna się w miejscowości Nawojowa przystanku autobusowym. Znajduje się on przy drodze krajowej nr 75: Nowy Sącz - Krynica-Zdrój. Trasa wiedzie na szczyt Wilcze Doły ( 786 m n.p.m.) i już innym dojście na Ostrą( 834 m n.p.m.). Jest to trasa bardzo łatwa, będąca praktycznym i krótkim dojściem z doliny Kamienicy Nawojowskiej na grzbiet Ostrej wiedzie przez nawierzchnię brukową, asfaltową jak i również przez mniej utwardzone ścieżki bite i drogi szutrowe. Czas pokonania tej trasy w proponowanym wariancie wynosi około 2 godziny.

Pobierz Trasę GPSplik .gpx trasy Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra

Opis szlaku Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra

#1. Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra

Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra Do miejscowości Nawojowa można dostać się wygodnie z Nowego Sącza oraz Krynicy Zdrój busami, które kursują kilkadziesiąt razy na dobę. Szlak niebieski rozpoczynamy przy przystanku w okolicach centrum handlowego i parku otaczającego Pałac Stadnickich . Znaki niebieskie podążają wraz z lokalną drogę w kierunku południowym do wsi Bącza Kunina. Szlak prowadzi nas wśród gęstej zabudowy mieszkalnej, mijając po drodze kilka kapliczek i 4 przystanki. Przed nami rozpościera się widok na Ostrą( 834 m n.p.m.) a za nami Mała Góra w Kamionce oraz zabudowania Nowego Sącza. Docieramy w końcu do rozwidlenia dróg, znajdującym się na małej przełączce przy kamiennym obelisku z wizerunkiem Pana Jezusa i kapliczce na drzewie.

Szlak Nawojowa - Wilcze Doły/Ostra fot. beskidsadecki.eu
Zaraz za obeliskiem znaki niebieskie skręcają w prawo i podążamy drogą przez pola na południowy zachód. Na kolejnym rozwidleniu skręcamy w lewo podchodząc łagodnie w górę przez zagajnik z lasem mieszanym. Trasa znowu wiedzie nas przez pola po względnie płaskim terenie. Po naszej prawej rozpościera się coraz szerszy widok na Nowy Sącz i Kotlinę Sądecką. Docierając do kępy niewysokich brzóz skręcamy w lewo a po paruset metrach znowu bardziej w lewo i kierujemy się na zachód. Coraz wyraźniej widać szczyt naszego celu wędrówki. Po opuszczeniu zabudowań Bączej-Kuniny należy uważnie szukać znaków niebieskich, gdyż na niektórych starszym mapach szlak wiedzie inną drogą.

Po krótkim zejściu zaczynamy już właściwe podejście pod szczyt. Obok nas po prawej stronie znajdują się już ostatnie zabudowania wsi Żeleźnikowa, a po prawej wsi Homerzyska. W końcu nasz niebieski szlak dociera do mieszanego lasu i prowadzi nas jednostajnie na południe. Wcześniej skręcał on na rozwidleniu w lewo, mijając po drodze odkrywki piaskowca. Poruszamy się na przemian lasem i polanami śródleśnymi i około 700 metrów od minięcia granicy Popradzkiego Parku Krajobrazowego docieramy do skrzyżowania ze szlakiem zielonym w okolicach Wilczych Dołów ( 786 m n.p.m.) i szczytu Ostrej.